loading...
HOUSE
سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 32 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (2)

مضرات سیگارو ترک آن


ممکن است بارها این جمله به گوش شما نیز خورده باشد که" حتی قبل از شروع، به توقف فکر کنید!" البته این جمله بیشتر برای افرادی مفید است که بخواهند انجام کاری مانند کشیدن سیگار، میگساری و یا شرط بندی را کنار بگذارند. البته در اینجا ما می خواهیم پیرامون افرادی صحبت کنیم که قصد ترک سیگار را دارند.
اين من، من نيستم ها
سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 20 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

عفونت مجاري ادراري (UTI) عبارت است از رشد زياد باكتري ها در پيشابراه ، مثانه ، كليه يا غده پروستات. عفونت مي تواند مدت طولاني طول بكشد و اگر درمان نشود باعث آسيب هاي دائمي نيز خواهد شد .

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 27 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

 

عفونت ادراري زنان از تشخيص تا درمان

 

نظافت آن هم به‌خوبي انجام نمي‌شود، پس همه‌مان در معرض اين آلودگي و عفونت هستيم. اين سوال و سوال‌هايي از اين قبيل درباره عفونت ادراري را با دکتر آتوسا شاداب، متخصص اورولوژي و استاديار دانشگاه آزاد اسلامي مطرح کردايم و حاصل سوال‌هاي من و پاسخ‌هاي ايشان، شد اين گفتگو.

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 26 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

چگونه می‌توان سرطان مغز را تشخیص داد؟

 

چگونه می‌توان سرطان مغز را تشخیص داد؟

 

باید بدانید که از بیست سال پیش تا کنون این سرطان روند فزاینده ای داشته است، که شاید علت این افزایش مسائل زیست محیطی باشد.

 

سرطان مغز: تومورهای مغزی خطرناکند، چه خوش خیم باشند چه بدخیم سرطان مغز هم مانند بسیاری از تومورهای دیگر می‌تواند خوش خیم (کم شدت و متمرکز) و یا به شدت سرطانی و بدخیم باشد و به بافت های مجاورش حمله کند. البته، سرطان های مغز، حتی خوش خیم شان هم می‌توانند خطرناک باشند، چرا که تومورها می‌توانند عملکردهای مغزی را تنها به علت دربرگرفتن بافت های مجاور (بینایی، شنوایی، حافظه و...)، مختل کنند.

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 27 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)
سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 18 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

 

ایدز

سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز)

روبان قرمز نماد همیاری با افراد مبتلا به HIV یا ایدز است
آی‌سی‌دی-۱۰ B24
آی‌سی‌دی-۹ 042
دادگان بیماری‌ها ۵۹۳۸
مدلاین پلاس ۰۰۰۵۹۴
ای‌مدیسین emerg/۲۵۳
سمپ D000163

ایدز (به انگلیسی: AIDS)‏ یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی (به انگلیسی: Acquired immune deficiency syndrome)‏، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود.[۱] بیماری ناشی از ویروس HIV دارای سه مرحله اصلی است. در مرحله اول (عفونت حاد) فرد ممکن است برای مدت کوتاهی بیماری شبه آنفلوآنزایی را تجربه کند. به همین دلیل معمولاً این بیماری تا یک دوره طولانی بدون هیچ علائمی دنبال می‌شود که به این مرحله از بیماری، دوره نهفتگی گفته می‌شود. هر چقدر که بیماری پیشرفت یابد، تداخل بیشتری با دستگاه ایمنی بدن پیدا می‌کند و باعث می‌شود که افراد به عفونت‌هایی مانند عفونت فرصت‌طلب و تومور دچار شوند، البته معمولاً در افرادی که دستگاه ایمنی آنها به خوبی عمل می‌کند تاثیرگذار نیست. در نهایت بیماری زمانی وارد مرحله سوم یا ایدز خواهد شد که شمار سلول‌های CD4+ T به کمتر از ۲۰۰ سلول در هر میکرولیتر برسد.

HIV عمدتاً از طریق آمیزش جنسی (از جمله مقعدی و حتی دهانی) محافظت نشده، انتقال خون آلوده و سرسوزن آلوده و از مادر به فرزند در طول بارداری، زایمان یا شیردهی منتقل می‌گردد.[۲] بعضی از مایعات بدن مانند بزاق و اشک قادر به انتقال HIV نیستند.[۳] پیشگیری از عفونت HIV، عمدتاً از طریق آمیزش جنسی امن و برنامه تعویض سرنگ، راه حلی برای جلوگیری از گسترش این بیماری محسوب می‌شوند. هیچ‌گونه درمان یا واکسن وجود ندارد؛ اگر چه درمان ضدویروسی می‌تواند باعث کاهش دوره بیماری و امید به زندگی نزدیک به طبیعی گردد. با وجود این که درمان ضدویروسی خطر مرگ و عوارض ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد، اما این داروها گران‌قیمت هستند و ممکن است با عوارض جانبی همراه باشند.

پژوهش‌های ژنتیکی نشان می‌دهند که HIV در اصل در اوایل قرن بیستم میلادی در غرب آفریقا جهش و پدید آمده است.[۴] ایدز اولین بار در سال ۱۹۸۱ توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) شناخته شد، در حالی که عامل آن (عفونت HIV) در اوایل آن دهه شناخته شده بود.[۵] از زمان کشف آن تا سال ۲۰۰۹، ایدز باعث مرگ ۳۰ میلیون نفر شده است.[۶] تا سال ۲۰۱۰، حدوداً ۳۴ میلیون نفر به ایدز مبتلا بوده‌اند.[۷] ایدز به عنوان همه‌گیری جهانی شناخته می‌شود که در حال حاضر حوزه شیوع آن بسیاره وسیع و در حال گسترش است.[۸]

ایدز تاثیر بسیار زیادی بر روی جوامع داشته‌است، چه به عنوان یک بیماری و چه به عنوان عاملی برای تبعیض. همچنین تاثیرات اقتصادی قابل توجهی داشته است. تصورهای نادرست بسیاری در رابطه با ایدز وجود دارد، برای مثال انتقال ایدز از طریق رابطه‌های سطحی غیرجنسی. این بیماری همچنین موضوع مجادله ادیان شده است.

 

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 11 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

سكته مغزي چيست؟حادثه مغزی - عروقی (cerebro vascular accident) معمولا سکته نامیده می‌شود. در تعریف به معنای کاهش ناگهانی تامین جریان خون برای مغز است که توسط اختلال در رگهای خونی ورودی مغز بوجود می‌آید. در نتیجه فقدان اکسیژن سبب می‌شود که بافت مغز آسیب ببیند یا حتی نابود شود. سکته مغزی در اثر خونریزی مغزی نیز اتفاق می‌افتد. بیمار ناگهان به حالت اغما و بی‌هوشی می‌افتد که ساعتها و روزها ادامه دارد و اغلب با فلج نیمی از بدن و فلج صورت و دفع غیر ارادی ادرار و مدفوع همراه است. سکته مغزی عمومی‌ترین اختلال مغزی و سومین علت مرگ بعد از بیماریهای قلبی - عروقی و سرطان است. این بیماری سبب مرگ حدود نیمی از مبتلایان است و نیمی دیگر زنده می‌مانند و دچار معلولیت دائمی می‌شوند.

 

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 26 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

 

محققین دانشگاه تکنولوژی Nanyangاز چگونگی تحلیل ماهیچه ها پرده برداشتند.این یافته ها راه را برای ابداع روش های درمانی جدید برای مقابله با تحلیل ماهیچه در پیری و مقابله باچاقی و دیابت هموار کرد.

 در این تحقیق دانشمندان دریافتند که ممانعت از یک مولکول ویژه که دربدن بطور طبیعی تولید میشود از تحلیل ماهیچه ها به دلیل پیری یا بیماری جلوگیری می کند. ممانعت از مولکولی مشابه، همچنین می تواند سبب تحریک بدن به سوزاندن چربی می شود از این روش  می توان در مبارزه با چاقی و همچنین درمان دیابت نوع 2 نیز بهره جست.

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 19 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)


 

سرماخوردگی, سرفه خشک

درمان سرماخوردگی فوری در یک روز

خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند.

درد وخارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا" همه ما در هنگام سرماخوردگی از آنها رنج می بریم ، بنابراین طبیعی است که همه ما از این بیماری متنفریم. معمولا" درمان کامل سرما خوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر ما رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر  دهیم می توانیم سریعتر از دست این بیماری ویروسی خلاص شویم.

آ

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 32 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

 

 


بخش بیرونی استخوان بسیار سفت و متشکل از املاح معدنی و مواد آلی است. سرطان استخوان از سنین شیرخوارگی تا سالمندی می تواند ایجاد شود و سبب فلج عضو و یا مرگ فرد مبتلا شود.

 


سرطان استخوان

متاسفانه سرطان استخوان اکثرا در گروه سنی نوجوان و جوان و بین 10 الی 30 سالگی شایع می باشد. نسبت ابتلا در دختران و پسران مساوی می باشد. شایع ترین محل بروز تومور در اطراف زانو، اطراف شانه و لگن خاصره می باشد.

 

 

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 24 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

 

اسمی به گروهی از اختلالات ژنتیکی در خون اطلاق می شود. برای فهم تأثیر تالاسمی بر بدن انسان لازم است ابتدا درباره نحوه ساخته شدن خون در بدن نکاتی را بدانیم.

هموگلوبین جزو انتقال دهنده اکسیژن در سلول های قرمز خونی است. هموگلوبین شامل ۲ پروتئین مختلف به نام آلفا و بتا است. اگر بدن توانایی تولید کافی از هر نوع پروتئین را نداشته باشد، سلول های خونی به طور کامل شکل نمی گیرد و در این صورت توانایی انتقال اکسیژن کافی را ندارد و در نتیجه نوعی کم خونی در بدن ایجاد می شود که شاید تا پایان عمر همراه فرد باشد.

 

تالاسمی که یکی از شایع ترین بیماری ها در ایران است معمولا از پدر و مادری که ناقل ژن کم خونی است به فرزندان به ارث می رسد.

گاهی کم خونی و فقرآهن با تالاسمی اشتباه گرفته می شود. اولین قدم برای تشخیص این بیماری تعیین موتاسیون است. باید بررسی شود که پدر و مادر چه نوع موتاسیونی دارند. به طور مثال، کم خونی داسی شکل ۳۰۰ یا ۴۰۰ موتاسیون دارد.

 

در مورد همسرانی که تالاسمی دارند، هیچ ممنوعیت ازدواج وجود ندارد؛ همسران تحت آزمایش لازم قرار می گیرند و به آنها اجازه داده می شود، در دوره بارداری آزمایش پیش از تولد را انجام دهند. چنانچه این آزمایش انجام نشود، ۲۵ درصد امکان دارد که فرزندشان به تالاسمی مبتلا شود.

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 5 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

سرطان کبد

 

 


سرطان کبد عبارت است از یک تومور بدخیم (سرطانی) که از بافت کبد منشأ می‌گیرد. سرطان‌های دیگر اعضای بدن از جمله معده، پانکراس، روده بزرگ، ریه، دهان و مثانه همگی می‌توانند به کبد منتقل شوند و نوعی سرطان ثانویه ایجاد کنند. سرطان کبد معمولاً در ارتباط با یک بیماری زمینه‌ای در کبد مثل سیروز کبدی رخ می‌دهد. این سرطان در هر دو جنس به وجود می‌آید، اما در مردان شایع‌تر است. 

 


سرطان کبد

عوامل افزایش دهنده خطر در سرطان کبد

سابقه ابتلا به هپاتیت

الکلی بودن

مصرف قرص‌های ضد بارداریاستفاده از استروییدهای آنابولیک توسط بعضی از ورزشکاران برای افزایش حجم عضلات

هموکروماتوز

اختلالات متابولیسمی

وجود سنگ صفراویمناطق خاص جغرافیایی: در کشورهایی چون آفریقا، چین، ژاپن و جنوب شرقی آسیا بسیار شایع می‌باشد.

 

تشخیص سرطان کبد

بررسی های تشخیصی عبارتند از: آزمایش خون از نظر کار کبد و آنتی ژن هپاتیت B ، سی تی اسکن کبد، سونوگرافی، عکسبرداری از شکم، آنژیوگرافی از رگ‌های کبد (عکسبرداری از رگ‌ها با تزریق ماده حاجب و تاباندن اشعه ایکس) و نمونه‌برداری از کبد.

 

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 13 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

 

سرطان خون

 


سرطان خون یا لوسمی یا لوکمیا بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است. این بیماری در اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. واژه لوسمی به معنی خون سفید است. لوسمی یکی از چهار سرطان شایع در میان کودکان است.

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 14 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)


بیماری شریانهای کرونری (به انگلیسی: Coronary artery disease)‏ (به اختصار CAD)، نوعی بیماری فراگیر قلبی است. این بیماری بخصوص در جوامع پیشرفته و بخصوص در سنین بالا قربانیان زیادی را از آن خود کرده‌است.

در بیماران کرونری قلبی، سرخ‌رگ‌های کرونری تنگ و باریک می‌شوند (استنوسیس) و عضلات قلب از رسیدن خون و اکسیژن کافی محروم می‌گردند. (مانند هنگامی که که یک لوله آب به دلایل مختلفی تنگ شود و نتواند به خوبی آبرسانی کند).

در این صورت در حالت استراحت ممکن است اشکالی برای فرد ایجاد نشود، اما وقتی که قلب مجبور باشد کار بیشتری انجام دهد و مثلاً شخص بخواهد چند پله را بالا برود، سرخ‌رگ‌های کرونری نمی‌توانند بر اساس نیاز اکسیژن این عضلات، به آنها خون و اکسیژن برسانند و در نتیجه شخص در هنگام بالا رفتن از پله‌ها دچار درد سینه و آنژین قلبی می‌گردد. در چنین مواقعی اگر فرد کمی استراحت کند، درد معمولاً از بین خواهد رفت.

در حالت پیشرفته، اگر یک سرخ‌رگ کرونری به علت مسدود شدن آن توسط یک لخته خون، به طور کامل جلوی خونرسانی‌اش گرفته شود، قسمتی از عضله قلب که دیگر خون به آن نمی‌رسد، خواهد مرد و این به سکته قلبی می‌انجامد.

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 25 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

آشنایی با بیماری آنسفالیت (التهاب مغز)

آنسفالیت در لغت به معنای آماس و التهاب مغز می باشد، اما معمولاً به التهاب مغزی اطلاق می شود که به واسطه ویروس ایجاد شده باشد. این بیماری جزء بیماری های نادر است که تقریباً 0.5 از هر 100،000 نفر به آن مبتلا می شوند—که معمولاً در کودکان، سالخوردگان و افرادیکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند (مثل افراد مبتلا به ایدز یا سرطان) اتفاق می افتد.

گرچه هر سال هزاران مورد از این بیماری به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها گزارش می شود، اما تصور متخصصین این است که به خاطر علائم خفیف این بیماری، موراد بسیار زیادی از آن گزارش نمی شوند.

 

سینا ام.دی. - .SINA M.D بازدید : 21 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

 

ا زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید
دو لیوان آب -- بعد از بیداری -- کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی
یک لیوان آب -- 30 دقیقه قبل از غذا -- هضم راحت غذا
یک لیوان آب -- قبل از گرفتن حمام -- کمک می کند به کاهش فشار خون
یک لیوان آب -- قبل از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی
ده خاصيت مهم مصرف آب
 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 181
  • بازدید کلی : 927